24 Kasım 2008 Pazartesi

| Özgür yazılım nasıl pazarlanır?

FOCUS DERGİSİ ESKİ YAZI İŞLERİ MÜDÜRÜ SEVGİLİ ALİ IŞINGÖR’Ü; POLİTİKA, AÇIK YAZILIM, ÇİZGİ ROMAN, TARİH VE POPÜLER KÜLTÜR ÜZERİNE SAYIKLAMALAR OLARAK NİTELENDİRDİĞİ BURKİNA FASA FİSO HALK CEMAHİRİYESİ ADLI BLOĞUNDAN YILLARDIR KEYİFLE TAKİP EDERİM. BUGÜN KENDİSİNDEN, TÜRKİYE’NİN EN BÜYÜK AÇIK YAZILIM PROJESİ PARDUS’LA İLGİLİ NAZİK BİR DAVET MESAJI ALDIM. DAVETİN “ÖZGÜR YAZILIMLA VE PAZARLAMA STRATEJİLERİYLE İLGİLENEN HERKES”İ İÇERDİĞİNİ GÖRÜNCE BURADA “AÇIK” BİR ŞEKİLDE YAYIMLAMANIN YARARLI OLACAĞINI VE BU ETKİNLİĞİ KAÇIRMAK İSTEMEYECEĞİNİZİ DÜŞÜNDÜM. BUYURUN:


Sevgili Selim Bey;

Başınızı ağrıtacağım için özür dilerim. Çünkü yakından izlediğim bir pazarlama blogunun sahibi olan sizinle paylaşmak istediğim bir konu var.

Biliyorsunuz, benim de içinde bulunduğum ve dünyanın dört bir yanından gelen, 20’si TÜBİTAK UEKAE çalışanı, 110 kadar geliştirici ve yüzlerce katkıcı, hep birlikte, yaklaşık 2004’ten bu yana Pardus’u geliştiriyoruz. Türkiye’nin en büyük yazılım projesi olan Pardus, dört yıl gibi kısa bir sürede, global pazarda sesini duyuran, sadece Türkiye'de 150 bin sistemde kullanılan bir ürün haline geldi.

Pardus için çok önemli bir dönüm noktasındayız artık...

Peki, nereye gidiyoruz?

IDC’nin rakamlarına göre, global özgür yazılım pazarı 2001 yılında 5,8 milyar dolara ulaşacak. Özgür yazılım pazarının henüz 2006 yılındaki büyüklüğünün 1,8 milyar dolarlık bir büyüklüğe sahip olduğunu bilmek, bu pazarın nasıl bir hızla büyüdüğünü göstermesi açısından son derece ilginç.

Özgür yazılım dünyası ve bu dünyanın pazarı hızlı bir ivmeyle büyüyor. Tahminlere göre bu büyüme, Türkiye gibi özgür yazılım pazarının ve oyuncularının yeni yeni şekillenmekte olduğu ülkelere çok daha büyük oranlarda yansıyacak. Sadece yazılım ihtiyacı olan kurumlar tarafında değil, içinde bulunduğumuz kriz döneminde yazılım üreten şirketler tarafında da özgür yazılımın olanak ve süreçleri dikkatle irdeleniyor.

IBM, Sun Microsystems, Novell, Nokia, Google gibi yazılım devlerinin yatırımlarıyla giderek büyük bir hızla büyüyen özgür yazılım pazarı, son dönemde Türkiye'de de hareketli günler yaşıyor. TÜBİTAK UEKAE’nin öncülüğünde geliştirilen Pardus, geçtiğimiz hafta Göç Ortağı programını duyurdu, 2009-2011 döneminde global pazarın önemli oyuncularına özel ürünler geliştirmek üzere görüşmelerde olduğun açıkladı.

Bu noktada, bir pazarlama blogu sahibi olarak, sizin de ilginizi çekeceğini düşündüğüm bazı sorularla karşı karşıyayız:

- Türk özgür yazılımcıları nasıl para kazanacağını biliyor mu?
- Özgür yazılımı geliştirme sürecinin önemli ayaklarından biri topluluk yönetimi (community management). Türkiye'de topluluk yönetimi ne kadar biliniyor?

Ya da şöyle soralım: Özgür yazılım nasıl pazarlanır?

Bu soruların cevabını bizler de merak ediyoruz...Özgür yazılım iş modelinin geçerliliğini ispat ettiği bir dünyada, özgür yazılım geliştiricilerinin iş modellerinin çalışması için artık daha dikkatli planlar yapması ve stratejiler geliştirmesi gerekiyor. Program için sadece bir indirme linki koymak, günümüz dünyasında artık iş modelinin çalışması için yetmiyor ve geliştiricilerin yazılımları ile uğraşırken, bilinen pazarlama yöntemlerini toplululuk yönetimiyle de birleştirip ciddi bir stratejinin içine girmesi gerekiyor.

Bu nedenle, özgür yazılım pazarlaması ve topluluk yönetim süreçlerinde çok önemli bir isim olan Sandro Groganz’ı Türkiye’ye getirdik.

Sandro Groganz, vereceği seminerde bu stratejinin gelişiminde nelere dikkat edilmesi gerektiğini, müşterilerin bir özgür yazılım projesine katkı veren insanlara nasıl dönüştürüleceğini örnekleriyle birlikte anlatacak ve özgür yazılımın pazarlamaya gereksinim duyup duymadığı sorusuna da cevap arayacak.

TÜBİTAK UEKAE ve IBM-Bilgi CAS işbirliği ile yapılacak olan seminer, 27 Kasım 2008 Perşembe günü saat 13:00’da Bilgi Üniversitesi Dolapdere Kampüsü’nde yapılacak. Katılımın ücretsiz olduğu seminere Taksim Atatürk Kültür Merkezi önünden kalkan Bilgi Üniversitesi Dolapdere Kampüsü servis araçları ile ulaşabilirsiniz.

Özgür yazılım pazarlaması ve topluluk süreçleri ile ilgili bir danışmanlık firmasına sahip olan Sandro Groganz, ezPublish adlı açık kaynak kodlu içerik yönetim sisteminin yaratıcısı ve bir PHP geliştiricisi. LAMP programlama ile ilgili kitapların hem yazarı hem de danışmanı olan Groganz ile ilgili daha fazla bilgiyi blogunda bulabilirsiniz.

Bu güzel etkinliğe, özgür yazılımla ve pazarlama stratejileriyle ilgilenen herkesi bekliyoruz.

Bu etkinlikte aramızda olur ve burada bizlerle paylaşacağınız fikirlerinizle bize yol gösterirseniz seviniriz..

Pardus topluluğu adına
Ali Işıngör