16 Ekim 2008 Perşembe

| Krizi yorumlarken havanda su dövmek!..

Bir süredir bazı yerli ve yabancı sitelerde Dr. Marc Faber adlı yatırım analisti ve gurusuna izafe edilen, bu yılın Haziran ayında yazılmış bir paragraf dolaşıyor. En son Arzu’nun da ilgisini çekmiş. Hatta bazı ekonomi yazarlarımızın da... Yazının kaynağına ulaşamadığım için aslı var mıdır, bilmiyorum. Mesajına tümüyle katıldığımdan değil, en azından eğlenceli olduğu için ben de yayımlayayım, herkeslerden geri kalmayayım dedim. [FOTOGRAF: MIKE PURO]


“Federal hükümet, her birimize kişi başı 600 Dolar geri ödeme yapıyor. Eğer biz, bu parayı Wal-Mart’ta harcarsak Çin'e gidecek. Benzin alırsak Araplar’a... Eğer bir bilgisayar satın alacak olursak paramız Hindistan’a gidecek. Paramızı sebze ve meyveye yatırırsak Meksika, Honduras ve Guatemala’yı zengin edeceğiz. Eğer iyi bir araba alalım desek Almanlar kazanacak. Hadi ıvır zıvır, boktan şeyler aldık diyelim, bu kez de paracıklarımız Tayvan’ın cebine girecek. Yani yaptığımız hiçbir şey Amerikan ekonomisine yarar sağlamayacak.

Parayı ülkede tutmanın tek bir yolu var; bol bol bira içmek ve paraları orospularla harcamak! Çünkü artık Amerika’da yalnızca bunlar üretiliyor.

Ben, üstüme düşeni yapıyorum.”

Bazı yorumlarda Türkiye’nin daha da beter durumda olduğu, çünkü ikinci seçenekte paraların Rusya ve Ukrayna’ya gideceği iddia ediliyor.

Neyse, boşverin. Havanda su döverek eğlenelim diye aktardım bunu...