6 Mayıs 2009 Çarşamba

| Coca Cola, Türkçe bir isim midir?

Üniversiteli genç arkadaşlar, sanki çok varmış da taşıyormuş gibi zaman zaman fikrimi almaya, bazı mesleki konulardaki görüşlerimi öğrenmeye gelirler. Geçenlerde bir üniversitemizin uluslararası etkinliği için tema seçimiyle ilgili düşünce alışverişinde bulunmak üzere organizasyonu üstlenen arkadaşlarla görüşmüştük.


Üniversitenin eğitim dilini ve etkinliğin uluslararası olmasını hesaba katacak olursak konferans dilinin de İngilizce olmasını makul karşılamak mümkündü. Ancak, iletişim konferansıyla ilgili alt başlıkların Amerikan üniversitelerinde yıllardır sakız edilmiş konular olması canımı sıktı. Arkadaşlara “Birçok yabancı öğrencinin dinleyici olarak katılacağı bir konferansta, onların kolayca ulaşabileceği konuları tekrarlamaktansa hiç duymadıkları, bu topraklara ait değerleri aktarmak çok daha ilgi çekici ve yararlı olmaz mı?” diye sordum, “Mesela, iletişim deyince Mevlana bulunmaz bir deryadır.” dedim.

Bana bir daha dönmediklerine göre, önerim kendilerine ya sıkıcı gelmiş ya da hocaları tarafından reddedilmiş olmalı... Bilemiyorum.

Hem ciddi şekilde yararlanabileceğimiz hem de uluslararası tedavüle sokmakta hiç zorluk yaşamayacağımız değerlerimizi, ya Mevlana gibi turistik bir figüre dönüştürerek müze parası gibi harcıyor ya da gömülü oldukları yerlerden çıkarmaya üşeniyoruz. Neyse ki bazılarını elalem kendisi buluyor da, biz pek uğraşmak zorunda kalmıyoruz!

The Brand Age yazarlarından Erol Batislam’ın, derginin Mayıs 2009 sayısında yer alan “Mevlana Marka Teorisi?” başlıklı yazısını okuyunca aklıma geldi bunlar... Okumanızı tavsiye edeceğim.

Peki bu yazının başlığı niye “Coca Cola, Türkçe bir isim midir?” E, bu da The Brand Age’teki benim yazımın başlığı... Bunu da okumanızı tavsiye ederim tabii ki!

Derginin Mayıs 2009 sayısının diğer başlıkları da şöyle: Perspektif Pixar: Dahiler Hayal Kurarsa… | Ekonomi Tüketicinin Kriz Şartı: Kampanyalı Alışveriş | Erich Joachimsthaler İç Markalaşma Alanındaki Yenilikler | Yakın Markaj Yüzyüze Bakıyoruz… Ama Nereye Kadar? | Martin Lindstrom Eğer Bir Mücevher Dükkanım Olsaydı… | Makale Sorunlu Bir Markayı Kurtarmanın “9” Yolu | Ülke Markalama Mısır | Marka Stratejisi Adios Competencia, Elveda Rekabet: Adios Kart | Gündem Uluslararası Marka Olmaya Aday Bir Kurum: Intercity | Dosya Marka Kimliği | Martin Roll Yönetim Kurulu’nda Yeni Bir Rol: Pazarlama Kurulu Başkanlığı | Yorum Reklam Geçirmez! | Murat Şaylan Her reklamveren layık olduğu reklamı alır! | Marka Sembolleri Marka Sembolleri Kültürlere Göre Değişiklik Göstermeli mi? | Mr.Brand Kâzım, sana ne lâzım bilmiyorum ki... Araştırma “Markakeş”ler 2009 | Akademik Makale Sosyal Sorumluluk Çalışmalarının Marka Çağrışımlarına Etkisi | Marka Anıları Hangimiz Bir Dönem “Raks” Etmedik ki? | Marka Tarihi Bir Marangozun Yarattığı Ritüel: Lego...