21 Ağustos 2006 Pazartesi

| 5. Pazarlama Blogları Karnavalı’na hoşgeldiniz!


Ben pazarlamacıyım demekten çekinirim. Değilim çünkü... Pazarlama iletişimi sektörünün bir ferdi olarak, pazarlamaya hizmet edenler arasında yer alıyorum. Her ne kadar, kendimize pazarlama blogları diyorsak da, bu zengin çeşitlilik içinde benim gibi pazarlamacı olmayan başka arkadaşlar da mutlaka vardır. Ancak ortak noktamız şu ki, kimsenin çıkın gidin diyemeyeceği bir “bağ” ile pazarlama dairesi içinde yer alıyoruz.

Evet, gerçekten ‘pazarlamacı’ olan arkadaşları ayrı tutacak olursak, başta ben olmak üzere hepimiz zaman zaman pratik deneyimlerimizi aktarırken zaman zaman ukalalıklar da yapmıyor değiliz. Belki, başka hiçbir sektörde bu ölçüde “destursuz bağa girme” cüreti yoktur. Bu “bağ”ın güzelliği de buradadır işte... Bu hafta, bu “bağ”a gönül vermiş, eli kalem tutan, söyleyecek sözü olan birçok blog sahibine ev sahipliği yapıyorum. Böyle bir zenginliği, başka hiçbir sektörde bulamazsınız. Okuduklarınızla iki şeye tanık olacaksınız, biri konu zenginliği ve çeşitliliği, ikincisi ise burada yer alan hiçbir yazarın hiçbir biçimde birbirlerinin yerine ikame edilemeyeceği gerçeğidir. Bu nedenle de hepimiz birbirimizden bir şeyler öğrenirken yine hepimiz binlerce insana bir şeyler öğretiyoruz.

5. Pazarlama Blogları Karnavalı’nın ilk yazısı Gaye’den olacak, çünkü yukarıdaki parağrafta yer alan görüşlere destek veren bir yazısıyla katılıyor.

Gaye dışındaki diğer konuklarımı ise şöyle bir yöntem ve hiyerarşiyle ağırlıyorum:

1.
Beni yeni yazılarından haberdar edenleri, gönderdikleri mail tarih ve saatine göre bir düzenlemeyle sizlere sunuyorum.
2.
Haberdar etmeyenlerin, tatilde olanların veya bu hafta yeni yazısı olmayanların bloglarından seçmeleri ben yaptım. Bu nedenle birkaç tarihi eski, ama kendisi eskimemiş yazıyla karşılaşacaksanız.
3.
Aralara, resmen Pazarlama Blogları Grubu’nda henüz yer almamış bazı isimleri de ekledim. Bu “bağ”da böyle bir ayrıma zaten yer olmadığını düşünüyorum.

Lafı fazla uzatmadan, çeşit çeşit ve rengarenk meyvelerin yetiştiği “bağ”ımıza buyurun, efendim. Dalından!

| …akademiksel monologlar ve gerçek hayatta böyle olmuyor…
[ EYLÜLCE ]
Dediğim gibi Eylülce’den Gaye Ör, içten bir dille teori ve pratiği açısından pazarlamayı irdelemiş. Yazısında, bu “bağ”ın çekililiğine de vurgu yapıyor. Bu arada, Gaye’nin bulup çıkardığı pazarlama konularını kendisine perilerin ilettiğine dair bir his var içimde, nedense!

| Beni kategorize etme
[ MARKETING POST ]
Bizi ağırlıklı olarak dünyadan pazarlama iletişimi uygulamalarıyla tanıştıran Marketing Post’tan Cengiz, zaman zaman da çarpıcı yazılarıyla karşımıza çıkıyor, İşte bu yazı da onlardan biri...

| Paket sipariş
[ HOKUS FOKUS, VOLKAN VARDARELİ ]
Paket sipariş üzerine şirin bir uygulamadan haberdar ediyor bizi Volkan. Henüz bloğu yeni... Ama en kısa zamanda yoğun bir içerikle başbaşa kalacağız gibi. Öyle görünüyor.

| Oku beni, bırak beni!
[ MELTEM GÜNYÜZLÜ, SO-BE ]
Projelerden duyduğu heyecanı gözünden rahatlıkla okuyabileceğiniz bir arkadaşımız Meltem. Gizleyemiyor yani. “Oku beni, bırak beni!” başlıklı yazısında Radikal gazetesinin ilginç, ilginnç olduğu kadar da yararlı bir uygulamasını inceliyor, benzer örnekleriyle birlikte...

| Bir ‘guerilla marketing’ fikri
[ ALPER AKCAN, MARKETINGMA ]
İşte size gerçek bir pazarlama aşığı: Alper Akcan. Gerilla falan derken, aslında kendisinin pazarlamada “sinekten yağ çıkarma” üstadı olduğunu anlayacaksınız. Bu yazısı, daha doğrusu önerisi de gerçek bir yağ çıkarma operasyonu... Başka ne diyeyim?

| Yaratıcılık...
[ ÖZEN DEMİRCAN, PAZARLAMA KARMASI ]
Kendisi, pazarlamanın 4 P’sine tutkun olduğunu söylese de, yazıları ve yaklaşımlarıyla daha ne P’ler icat edeceği meçhul... Bu yazısında işaret ettiklerini bence hafızanızın bir yerine kaydedin. Lazım olur.

| Okuyucuları aldattık. Pişman değiliz!
[ MURAT BUYURGAN, İNTERAKTİF YAKLAŞIM ]
İnternet ve pazarlama... Sakin ve soğukkanlı yazılarını ağırlıklı olarak bu perspektiften kaleme alıyor Murat. Burgaz Rakı’nın interneti alet ederek yaptığı bir göz boyamayı, bir hinliği deşifre ediyor yazısında. Vallahi o yazıyı ben yazsam, o kadar terbiyeli ve sakin yazamazdım.

| Kahvaltıda caz
[ E-DÜNYA ]
İnternet, e-ticaret, mobilite, m-marketing, bilişim ve teknolojiyi e-Dünya’dan izleyebilirsiniz. Kahvaltıda Caz, iyi niyetli bir etkinliğin nasıl amacının dışına taşan sorunlara yol açtığını gözler önüne seriyor.

| Rüzgarla dostluk
[ PAZAROLA, PROF. DR. İSMAİL KAYA ]
Prof. Dr. İsmail Kaya... Özellikle benim ukalalıklarıma karşı gösterdiği sabra hayran olduğum hoca. Pazarola adlı bloğunda haftada bir ya da iki yazı yazıyor, ama yazınca oturtuyor tabii... Keyifli ve öğretici bir tatil dönüşü yazısı okuyacaksınız kendisinden.

| Taraftar müşteri yaratmak: Hillside Beach Club
[ FİKİR ATÖLYESİ, TUNÇ KILINÇ ]
Birkaç haftadır kapalı kepenkler ardından gelen örs ve çekiç seslerine bir anlam verememiştik. Meğer Atölye yenileniyormuş. Bu hummalı çalışma sırasında kendisinden özel imalat isteyecek değildim tabii, eski ama iyilerden birine talip oldum. Bir “farklılaşma” avcısından gözlemlerini okuyun.

| Touch
[ MURAT KAYA ]
Genç ve sakin güçlerden biridir Murat. Reklam yazarı, ama aynı zamanda müzik özel ilgi alanı. Belki de sadece teoride değil, bilmiyorum. İşte size renkli bir kişilik daha. Eğer biraz ilginiz örtüşüyorsa, bence sadece bu yazısıyla yetinmeyin..

| Özlediğiniz o paha biçilmez “lezzet” ve iştah kabartan “rayiha” Duru Bulgur’la yeniden sofralarınızda…
[ ZEYNEP ÖZATA, BLOGİSTAN ]
Alper Akcan, kendisini Türkiye’de geleceğin Mrs. Drucker’ı ilan ettikten sonra daha ben ne diyeyim? Bir akademisyen özeniyle dolu dolu yazıyor, biz de kendisine öğrencilik yapıyoruz. Bu haftaki yazısı bir “vaka analizi”... İçinde benim de adım geçtiği için elbette bu yazısını aldım buraya.

| Reklam blogları üzerine
[ SELİM YÖRÜK, ANAFİKİR ]
Aramızdaki ördek yavrusu dediğim halde bana kızmıyor. (İçinden de kızmıyorsun değil mi adaşım!) Formasyonu fizik mühendisliği, ama pazarlamaya galiba daha fazla ilgi duyuyor. Hem içeride hem dışarıda olduğu için de, rahat rahat yazabiliyor. Reklam bloglarını eleştirmiş bu yazısında.

| Kuralları kendiniz koyun...
[ ŞAHİN TEKGÜNDÜZ, MAH-ZEN ]
Eskimeyen reklamcılardan... Mah-Zen adlı bloğunda, mahzeninden gün ışığına çıkardığı anılarını paylaşıyor bizimle. Mesai arkadaşım. Sık kavga ederiz, ama kalbi temiz bir aksi ihtiyardır o. Bu yazısında, yıllar öncesinden Töbank konkurunu anlatıyor. Hey gidi günler. Yok yok, ben yetişmedim o günlere!

| Tehlikenin farkında mısınız?
[ ALTI ÜSTÜ TASARIM, MEHMET DOĞAN ]
Mehmet Doğan, Kanada’dan sesini ulaştırıyor buralara... Kendini sırça köşke kapatmayan bir akademisyen. Bizi anlıyor, biz de onu anlıyoruz. Kullanıcı deneyiminin önemine vurgu yapıyor. Bu yazısında web ve pazarlama ilişkisini irdeliyor.

| Dünyadan Web 2.0 örnekleri
[ ARDA KUTSAL ]
Web 2.0’ı aştıysanız, dünyadan örneklerini de izleyin Arda Kutsal’dan...

| Coca-Cola - the Coke Show
[ ALEMŞAH ÖZTÜRK, ANTIFIT ]
Alemşah, Coca Cola’nın ilginç bir şovundan baberdar ediyor bizi. Gelecek hafta, ev sahibimiz Alemşah.

| Bir bıçak satın alma girişimi
[ O. ATİLLA İLHAN, AYKIRI NOTLAR ]
Genç bir iletişimci Atilla İlhan. Hoş bir tatil anısını paylaşıyor.

| BSH’in ultra pazarlama ve iletişim kazasının yer aldığı basın bülteninden inciler…
[ EMRE AKARCA, BİR KÖŞE ]
Emre Akarca’nın gözünden kaçmamış. Yazının başlığından anlaşılmıyor mu?

| Bu mayınları kim yapıyor?
[ ONUR YÜKSEL, BRAND BOX ]
Onur da şu anda kaçaklar listesinde. Ama o da benden kaçamadı. Zaman zaman bir pazarlamacı duyarlılığının gerektirdiği konuları işliyor bloğunda. Bu da onlardan biri.

| Sanat mühendislikle tanışınca...
[ FIRAT YILDIZ, ELMAALTSHIFT ]
Elmaaltshift ilgiyle okunan bloglardan... Dünyadan ve Türkiye’den aktardığı pazarlama iletişimi uygulamalarını paylaşıyor bizimle Fırat Yıldız. Ama yalnızca taşımıyor, yorumluyor. Bu yazısında ilginç bir sanatçıyla tanıştırıyor bizi.

| Reklam yapmak
[ FARKETİNG ]
Kısa yazmak gerçekten bir maharettir, gıpta ediyorum. Farketing’de her yazı neredeyse bir aforizma tadında...

| Yeşilin yükselişi
[ BARIŞ ERKOL, ISBN9780806 ]
Yanlış anlamayın, bu gerçek yeşil. Barış Erkol, bloğunun yalın tasarımı, yalın ve temiz diliyle istikrarlı biçimde izlettiriyor kendisini...

| En ucuz ülke olmak
[ INOVASYON ]
Adı üstünde, inovasyon. Eğer bu konuya ilginiz varsa sürekli takip etmeniz gereken bir blog.

| Tek taş mı, Tria mı?
[ ÖNDER KİREMİTÇİ, MARKA GÜNDEMİ ]
Ağırlıklı olarak Forum Diplomatik’te yazarken bloglar âlemine katıldı. İyi de yaptı. Kendisinden çok istifade edeceğiz. Bu yazısından başlayabilirsiniz.

| Ekşisözlük + alışveris
[ ÖZGÜR ALAZ, MARKETALLICA ]
Pazarlama Blogları Karnavalı’nın banisi... Biraz yaz rehaveti, biraz da ajansının yeni açılan bloğu derken bizimle irtibatı azıcık zayıfladı, ama bizden kurtuluş yok.

| Trust Condom : Gökten prezervatif yağdı
[ BURAK KAYNAK, (AD)KRİTİK ]
Reklam kritikleri bloğu... Burak Kaynak, Türkiye’den ilginç bir etkinliği aktarıyor bizlere.

| Teknolojik gelişim daha çok neyi tehdit ediyor... Ses mi, servis mi?
[ REFİK ÇAĞLAYAN, MOBİLASYON ]
Refik, 2. Geleneksel Pazarlama Blogları Karnavalı’nın ev sahibi. Karnavalı yaptı, kaçtı. Ama gördüğünüz gibi peşini bırakmıyorum. İlgi duyacağınız bir yazıyla karşınızda.

| Topu elle oynamak üçkağıtçılık mı, kurnazlık mı?
[ ARZU CİHANGİR, MOLAVERRAHATLA ]
Durup durup çarpıcı yazılarını birden boca etmesiyle meşhurdur kendileri... Ya da bende böyle bir izlenim oluştu. Arzu, ilginç özellikleriyle Maradona’yı taşımış gündemimize...

| İnsan en büyük başarısızlıklarıyla çok güçlü olduğunu zannettiği zamanlarda karşılaşır.
[ MUSTAFA ZEYREK, PAZARLAMA KÖŞESİ ]
İşte size yine bir aforizma yazarı... Ankaralı bir akademisyen Mustafa Zeyrek. Kısa bir yazı, ama öyle yazdıktan sonra uzatmaya ne gerek var ki? Bence başka yazılarına da göz atın.

| Chin Ning Chu: Başarı, huzur ve dengede...
[ R. MURAT YILMAZ, PAZARLAMA YÖNETİMİ ]
Bir profesyonel... Ders notları gibi, ama hayatın içinden...

| Ürününe sahip çıkmak
[ SERDAR ÖNER ]
Yine bir profesyonel... Bloğundan hissettiğime göre Serdar bugünlerde başını kaşıyacak durumda değil, ama yine de boş bırakmıyor bizleri...

| WOMM üzerine...
[ SEHER YAŞAR, TURUNCU FİKİRLER ]
Denizli’den genç bir pazarlama heveslisi... Ben, onlardan çok şey öğreniyorum.

| Mid City Gym
[ VIRUTICA ]
Gerçekten başarılı bir ilan çalışması aktarıyor Virutica...

| Vikipedi’ye destek olalım!
[ TEKNO SEYİR ]
Dolu dolu bir blog Tekno Seyir. Geçenlerde başlattığı Vikipedi’ye destek kampanyasını tekrar hatırlatmak istedim.

| “Bu reklamın yu-es-piii’si ne oluyor şimdi arkadaşlar?”
[ A. SELİM TUNCER, DİYALOG ]
Bu yazı da benden... Ev sahibiyim diye pişirdiğim kekten yemeyeyim mi? Kendimi de araya sokuverdim işte!

Teşekkür ederim. Haftaya Alemşah Öztürk’ün Antifit’inde buluşmak üzere iyi bir hafta diliyorum.