24 Nisan 2006 Pazartesi

| Kim bağlamı ve mesaj

İran asıllı Almanya vatandaşı Miss Germany Shermine Sharivar, Miss Europe 2005 güzellik yarışmasının kraliçesi seçilmiş. Bu gelişme, AB’nin ABD’ye inat İran’a verdiği bir destek anlamına mı geliyor, yoksa “Sen orada uranyum zenginleştir, nükleer bomba hevesleri taşı... Bak biz seni kendi bombanla vuruverir, dünya âleme madara ederiz!” ikazı mı taşıyor, tam çözemedim. Düşünsenize, içeride başörtüsü, pardon başörtüsüzlük yasağı, tam tersine dışarıda bikinili İran güzeli...


Neyse, belki de ben kuşkucu davranıyorum. Hakkını yemeyelim, güzel kız; Fars ırkının bütün olumlu özelliklerini taşıyor. Kendi bileğinin hakkıyla da seçilmiş olabilir. Zaten benim de konum bu değil.

Şermin Hanım, geçen gece Okan Bayülgen’in programında konuktu. Bildiğiniz türden Bayülgen sohbetleri, bu kez tercüman aracılığıyla yapılıyordu. Sohbetin bir yerinde kızcağız “Ben İran cumhurbaşkanını destekliyorum!” demez mi? Abartmıyorum, ilginç bir biçimde salonda bir alkış tufanı kopuverdi. Tabii bu arada Okan Bayülgen ve diğer konuklar küçük dillerini yutmamak için epeyce zorlandılar. Doğrusu ben de öyle...

Türkiye’de, özellikle de Bayülgen’in izleyici kitlesinde bir Mahmud Ahmedinecad hayranlığı olduğunu düşünemiyorum. Bu neyin tepkisiydi, bir Avrupa güzellik kraliçesinin sağladığı meşruiyet desteğiyle insanların içlerinde besledikleri isyankar ruh mu şahlanmıştı? Aynı kitle, böyle bir lafı mesela bir AKP milletvekili sarf etseydi yuhalamaz mıydı acaba?

Evet, iyi bir hisse vardı burada: Kim bağlamı ve mesaj...

Not: Şermin Hanım’ın, aslında tam tersi bir ifade kullandığı ve çeviri hatası yapıldığı sonradan anlaşıldı. Ben de bu “hata”dan bir “fayda” ürettim işte.