1 Eylül 2008 Pazartesi

| “Şirketlerin ince gücü, pazarlama zekalarından başka bir şey değildir...”

“Pazarlamaya dair her şey” mottosuyla yayın yapan Pazarlamadunyasi.com sitesi, pazarlama sektörü içinde yer alan veya bir şekilde pazarlamayla yolu kesişen herkesin kayıtsız kalamayacağı, gerçekten dolu dolu bir site...


Kurucusu olduğu Pazarlamadunyasi.com’un aynı zamanda editörlüğünü de yapan Mustafa Duran, “Neden Pazarlamadunyasi.com?” sorusunu şöyle cevaplıyor: “Pazarlamadunyasi.com yılların tecrübesi sonucu sektörde çalışan, sektörden hizmet alan ve bu sektörde çalışmak isteyen öğrencilerin bilgi ihtiyacını karşılamak amacıyla kurulmuştur. Pazarlama ve pazarlama iletişimi disiplinlerini bir bütün olarak sunmak amacıyla yola çıkan Pazarlamadunyasi.com ile hem bilgi paylaşımını sağlamayı hem de pazarlama dünyasındaki yeni gelişmeleri tartışmaya açmayı hedeflemekteyiz.”

Mustafa Duran’ın, “Ayın Konuğu” olarak benimle yaptığı söyleşi de bu ayın içeriği içinde yer alıyor.

Pazarlamadunyasi.com’daki bu ayın bazı başlıkları şunlar:

AYIN ŞİRKETİ: BİZCE
İletişim sektörünün dinamiklerinin farkında olan bir “iletişim danışmanı”...
Kuruluş ile hedef kitle arasında iyi niyetli ve karşılıklı anlayışa dayalı ilişkileri sürdürmeye yönelik iletişim hizmetleri sunan Bizce’yi köşemize taşıyarak; ajansın kurucuları Yeşim Alicikoğlu ve Esra Dalgıç ile iletişim danışmanlığı, etkinlik yönetimi, medya ilişkileri kavramlarını ve Bizce’nin faaliyetlerini konuştuk.

AYIN KONUĞU: A. SELİM TUNCER
Şirketlerin ince gücü, pazarlama zekalarından başka bir şey değildir…
Pazarlamadunyasi.com’un bu ayki konuğu Diyalog isimli kişisel bloğunda “pazarlama iletişimi” ve “grafik tasarımı” konularında yazdığı yazılar ile hem sektör içinde hem de sektör dışında geniş bir okuyucu kitlesi olan A. Selim Tuncer. Tuncer ile pazarlama, reklam, marka ve Diyalog hakkında konuştuk.

AYIN REÇETESİ: MARKA DEĞERİ ÖLÇÜM ARAŞTIRMASI
Markanın tüketici algısında edindiği yer, markaya ilişkin tüketicinin tutum ve davranışlarını belirler...
Markalar çağında yaşadığımız dünyamızda; marka yaratmak ve yaşatmak kadar o markanın değerinin belirlenmesinde önemli bir kavram olan Marka Değeri ve Marka Değeri Ölçümü ile ilgili Sibermetrik Research&Strategic Planning Genel Müdürü Aysun Kılınç’ın reçetesi...

AYIN KİTABI: PAZARLAMA SANAT DEĞİL BİLİMDİR
Pazarlama, ödüllerden söz etmez; sonuçlara bakar…
Şirketinizin, her türlü kaynağını kullanarak – markalarınızı, çalışanlarınız, stoklarınızı, kısaca her şeyinizi – satışınızı ve karlılığınızı artırmak için nasıl disiplinli bir bilimsel yaklaşım geliştirmeniz gerektiğini öğrenmek için “Pazarlama Sanat Değil Bilimdir” isimli kitap pratikte uygulanmış ve gücü tescil edilmiş yöntemler sunuyor.

ARAŞTIRMA: MAKARNA PAZAR ARAŞTIRMASI
Sibermetrik Research’ün yaptığı araştırmaya göre biliciliği en yüksek olan makarna markaları; Nuh’un Ankara, Filiz, Piyale, Pastavilla, Oba, Barilla, Tat ve Selva...


E, bu durumda, haydi pazarlama okumaya...