5 Ekim 2006 Perşembe

| “Modern partiler TV ve gazetelere reklam verir, halk arasına karışıp bir çocuğun başını okşamaz.”

Türkiye onu, 1800’lerin İstanbul’unda geçen bir dedektiflik romanı ile tanıyor bugünlerde... Boston Üniversitesi’nde antropoloji profesörü olan Jenny White’la Türkiye’de yaptığı antropoloji çalışmalarıyla ilgili bir söyleşi yapılmış. Belki pazarlama ve pazarlama iletişimiyle ilgisi olanların da işine yarar düşüncesiyle söyleşiden bir paragrafı aşağıda aktarıyorum:


“Bir gün CHP’nin ofisine gidip politikacıları beklemeye başladım. Ofisteki insanlara, neden Refah’ın yaptığı gibi, insanlara, komşularıymış gibi gitmediklerini, onları ziyaret etmediklerini sorduğumda aldığım cevap ilginçti: Biz modern bir partiyiz, böyle şeyler yapmayız, dediler. Çünkü modern partiler televizyonlarda, gazetelerde, billboardlarda, web sitelerinde reklâm vermeyi düşünür, halkın arasına karışıp bir bebeği öpmeyi ya da bir çocuğun basını okşamayı düşünemezdi.” [ FOTOĞRAF: YAVUZ ARSLAN ]