15 Ekim 2006 Pazar

| “Fayda, sadece susuzluğu giderir, susuzluk ise hiçbir şeydir.”

Mustafa Zeyrek, Pazarlama Köşesi’nde yine ezber bozmaya devam ediyor, kısa ve özlü yazılarıyla... “Satıcı ezberi: Özellikleri unut, faydayı vurgula!” başlıklı yazısında da satıcıların ezberini bozuyor. Buraya almadan edemedim:


“Tipik bir satıcı kuralıdır: Özellikten bahsetme, faydayı vurgula!

Çoğu zaman sizi bulup karşınıza çıkan müşteri ise fayda konusunda bir önbilgiye sahiptir.

Direkt sipariş vermek yerine sizin karşınıza çıkıp dinliyorsa, fayda, yani asıl fonksiyon yeterli olmamıştır diyebiliriz.

Hiçbir yarar sağlamayacak şaşırtıcı özellikler dahi faydanın önüne geçebilir.

Fayda bugünün ihtiyacını karşılar, özellikler yarının...

Fayda, ‘daha başka’ sorusunu tatmin etmez , sadece susuzluğu giderir, susuzluk ise hiçbir şeydir.”

Hayret ettim, meğer benim de kısacık bir yazım varmış. Tabii bir tane de her zaman olduğu gibi uzun! İsterseniz bunlara da bir göz atın.