4 Haziran 2006 Pazar

| Unutmayın: Kanyon’un arka kısmı Gültepe’dir.

Ahmat Hakan’ın bugünkü Hürriyet’te yayınlanan “Kanyon’a hazırlık dersleri” başlıklı yazısı:

KIYASLAMAYIN: Tamam... “Kanyon” denilen bu tuhaf alışveriş merkezi, “meydan okuyan” edasıyla, insanda karşı konulmaz bir “kıyaslama” arzusu yaratıyor.

Ama uyarıyorum: “Ah şekerim! Burası Akmerkez’den kesinlikle daha elit” ya da “Yok kardeş, Akmerkez’in yerini tutmaz” tarzındaki saptamaların yarattığı “lüzumsuz gerginlik” nedeniyle, günün sonunda size kalacak olan can sıkıcı bir yorgunluktur. Yani kıyaslamayın, keyfini çıkarın.


TARAF OLMAYIN: Tamam... “Kanyon”, adamda “taraf olma” isteği uyandıran bir yer. Ancak TÜSİAD uyarısında da vurgulandığı gibi memleketimiz ne çekiyor ise cepheleşmeden çekiyor. “Laik-İslamcı” cepheleşmesinin ardından başımıza bir de “Kanyoncular-Akmerkezciler” cepheleşmesi çıkarmayın. Unutmayın: Hepimiz aynı gemideyiz! Kanyon da bizim, Akmerkez de.

KAYGILANMAYIN: Kanyon’un üstü açık koridorlarında dolaşırken, işin keyfini çıkarmak yerine, “Burası kış aylarında, yani kar-bora-fırtına çıktığında ne olacak?” diye kaygılara gark olmayın. Bırakın işin bu kısmını Eczacıbaşı ailesi düşünün. Siz “Adeta Avrupa canım” deyip alışkınmış gibi yaparak dolaşın!

SIRAYA GİRMEYİN: Bizim memleketimizde hiçbir restoranda sıraya girip yer beklenmez. Kendinizi Londra’daymış gibi hissedip, “Wagamama”nın önünde sıraya girmeyin. Unutmayın: Bir Molla Kasım çıkıp, “Ah ne özentili tipler” diyerek sizi aşağılamaya kalkabilir.

UMUTLANMAYIN: Şık ve pahalı dükkanlara bakıp, “Türkiye gelişiyor! Zenginleşiyoruz! Artık bundan sonra bizi Avrupa Birliği’ne kesin alırlar” türünden iddialı çıkarsamalar ve gereksiz geyikler yapmayın! Unutmayın: Kanyon’un arka kısmı Gültepe’dir.

KORKMAYIN: Üstü açık koridorlarda dolaşırken içinizi ürperten rüzgarla karşılaşınca sakın annenizin “Cereyanda kalma yavrum! Sonra hasta olursun” uyarısını hatırlamayın. Tamam, o rüzgar, sakınmamız gereken “cereyan”a pek bir benzemektedir. Ama unutmayın ki “Kanyon”u inşa eden mimarlar, akımın oranını “sağlık şartları”na uygun bir kıvamda tutacak kadar düşünceli insanlardır.

YABANCILAŞMAYIN: Kanyon’daki yabancı markalar, sakın sizde “Vatan elden gidiyor” duygusu yaratmasın. Teselliyi “Ben bir dünya vatandaşıyım” cümlesinde bulabilirsiniz. Bu kesmezse “Wagamama”nın “Konyalı” ile, “Starbucks”un “Saray Muhallebici” ile dengelendiğini göz önünde bulundurun. Bunlar da kesmezse alışveriş merkezinin adının, telaffuzu zor bir sözcükten alınmadığını düşünerek kendinizi teselli edin!