19 Eylül 2006 Salı

| “Baba, siz çocukken bu filmleri mi izliyordunuz?”

RTÜK’ün TV programları önünde çıkan akıllı işaretleri bir işlev görüyor mu, bilmiyorum. Hayır hayır, itiraz etmiyorum, varsın programların önünde iki işaret fazla olsun, ne zararı var ki! Benim merak ettiğim, mesela şiddet/korku içeren program işareti çıktığında evin çocukları hemen odalarına mı kaçışıyorlar acaba?


Geçen gece bir TV kanalında Maskeli Beşler (Yeni komedi filmi Maskeli Beşler değil!) filmine rastladım ve çalışırken zaman zaman göz ucuyla izledim. E, ne de olsa benim için nostalji... Ben onu, okulu kırıp bir biletle beş film birden izlediğimiz, koltuklarının önünden fareler koşuşturan Yeni Sinema’da izlediğimde henüz on bir yaşımdaydım.

Filmin yönetmeni Yılmaz Atadeniz. Bir de şu kadronun ihtişamına bakın: Tamer Yiğit (Korkusuz), Yusuf Sezgin (Yakışıklı), Yılmaz Köksal (Şeytan), Süleyman Turan (Resim Çocuğu), Yıldırım Gencer (Çelik), Selma Güneri (Mary), Erol Taş (Ramon), Suzan Avcı (tabii ki Suzi), Danyal Topatan (Pancho Villa), Faruk Panter, Hüseyin Zan.

Aranızda kovboy filmi özleyen yok mu? Kevin Costner da olmasa hepten mahrumiyet çekeceğiz.

RTÜK’ün akıllı işaretleri diyordum. Bu filmin başında yukarıdaki fotoğrafta gördüğünüz korku/şiddet ve 13+ akıllı işaretleri çıktı.

Allahaşkına, ne korkusu? Bizim ufaklıklar böyle filmleri izlediklerinde gülmekten katılmak bir yana, bir de “Baba, siz çocukken bu filmleri mi izliyordunuz? Ighh!” diyerek benimle kafa buluyorlar.

İlahi RTÜK!