21 Kasım 2007 Çarşamba

| Kahve-hâneler devinden devâsâ bir adım!

Advertising Age’in haberine göre Starbucks, ABD’de ilk ulusal TV reklam kampanyasını başlatıyor. Starbucks’ın ABD’deki ortalama müşteri trafiği ilk kez bu yılın dördüncü çeyreğinde azalınca, şirket çözümü TV reklamlarında bulmuş. [RESİM: NORMAN MERRITT]


Starbucks, bugüne kadar TV’de reklam yapmadan büyümeyi başaran ve bu stratejisiyle örnek olarak gösterilen markalar arasında yer alıyordu. Advertising Age’in yaptığı telefon görüşmesinde Starbucks’ın kurucusu Howard Schultz: “Olgunluk sürecine giren marka için bu doğal bir değişimdir. Gerçek şu ki, TV kampanyası ile devâsâ bir adım attık ve bu konuda da ana pazarı elimizde tutuyoruz.” demiş. Kampanyanın amacı da müşterilere ikinci kahveyi içirmek olarak belirlenmiş. Genel Müdür Jim Donald ise reklam kampanyası sayesinde daha geniş kitlelere ulaşmayı hedeflediklerini belirtmiş.

Bu bilgiyi şimdilik burada kayıt altına alıyorum ve herhangi bir yorum yapmıyorum. Belki ileride bir şekilde işime yarayabilir.

Yine de sizi bir yazıma, ayrıca Starbucks’la ilgili bir başka yazıma ve Starbucks’ın ABD’de ulusal TV’lerde yayınlayacağı reklam filmine, bir de başka filmlerine [1, 2] göndereyim. Hadi bir de şuna!