13 Ocak 2011 Perşembe

| Markaperverler için bir yol rehberi: Start*eji...

Stratejist Erol Batislam, The Brand Age Kitapları arasında çıkan yeni kitabı Start*eji’de “Start*eji her şeyin başı mı?” bölümüne şu cümlelerle başlıyor:


“Ne zaman klavyemde ‘strateji’ yazmaya kalksam yanlış yazdığımı, sıklıkla da ‘starteji’ yazdığımı farkettiğimde ‘bunun bir hikmeti olsa gerek’ diye düşündüm. Başlık sadece bir kelime oyunundan ibaret değil, anlayacağınız.

Strateji; hedeflere nasıl ulaşılacağının tanımlamaktır. Taş mı, makas mı, kağıt mı? Seçimler yapmaktır. Vazgeçmektir.

Marka iletişimi tarihinde stratejinin her şeyin başında olduğunu iddia etmek, onsuz ilerlemenin raysız trenle meçhule yol almaya benzediğini söylemek abartılı olmaz.

Bir metafor daha... Stratejik bakıştan mahrum iletişim yatırımları karanlık bir odada siyah bir kedi aramaya benzer, hatta odadaki siyah kedinin başka bir odaya kaçtığını strateji olmadan anlamak biraz zordur.”

Eğer iletişim yatırımınızı siyah kedinin nerede olduğunu bilerek yapmak istiyorsanız Start*eji’yi okumanızı öneririm.

Bu arada, “strateji” sözcüğünü yazarken ben de hep hata yaparım, ama şimdi “Start*eji”yi yazarken de zorlandım. Bunda da bir hikmet var mı acaba?