Sizin de tahmin edebileceğiniz gibi, zaman zaman, ülkemizin çeşitli bölgelerinden reklamcılığa hevesli ve kendini bu konuda yetenekli hisseden okullu ya da okulsuz genç arkadaşların sorularına muhatap oluyorum. Bu arkadaşlardan bir bölümünün, bu işi, “Adamın biri...” diye başlayan senaryolar yazmaktan ibaret zannediyor olmaları doğaldır. Ancak, yine bu arkadaşlardan bir bölümünün “yaratıcı zeka”ya sahip olabileceklerini de kabul etmeliyiz.
Kendilerine verdiğim cevaplarda, ümitlendirmemeye, ama demotive edici de olmamaya çalışıyorum ve adres olarak öncelikle “eğitim”i gösteriyorum. Burada da, açıkça tekrarlamış olalım. Hevesli genç bir arkadaş, gerçekten yaratıcı bir zeka ve yeteneğe sahip olabilir. Ama hiçbir reklam ajansında “Sen şu folluğa otur ve yumurtlamaya bak, diğer arkadaşlar da o yumurtalardan peynirli omlet yapsınlar!” diye adam istihdam etmezler.
Bir yaratıcı, yumurtladığı yumurtanın işe yarayıp yaramayacağı konusunda herkesten önce kendisinin karar verebileceği bilgi birikimine ve analitik zekaya sahip olmak zorundadır. Yetmez! Peynirli omletin nasıl yapılacağını, tüm süreç ve sonuçlarıyla birlikte en ince ayrıntısına kadar bilmek; tava, yağ, peynir, ocak gibi malzemeleri tanımak durumundadır. Yine yetmez! Servis tabağı ve çatal bıçak seçiminden tutun, masa örtüsünün serilmesine kadar her süreci yönetebilmeli, daha da önemlisi omleti yiyenin damağında hissedeceği lezzeti, ondan önce kendisi hissedebilmelidir.
Yani, öyle arada bir olur olmaz yumurtlayan, ardından da sadece gıdaklayan hiç kimse hiçbir reklam ajansının işine yaramaz.
Yani “reklam ajansları, gerçek reklamcılar arar!”
[Görseli tıklayarak büyütebilirsiniz.]
Reklam sektörünün en geniş tabanlı sivil toplum kuruluşu Reklam Yaratıcıları Derneği, reklam sektörüne uzman insan kaynakları yetiştirmek amacıyla Akademi İstanbul Gelişim ile birlikte bir eğitim programı başlatıyor: Reklam Akademisi.
Hedef, “gerçek reklamcılar” yetiştirmek. Yani gerçek reklam yazarları, gerçek grafik uygulamacılar, gerçek stratejik planlamacılar, gerçek marka sorumluları, gerçek internet reklamcıları, gerçek marka yöneticileri...
Programa nasıl katılacaksınız? Programa katılabilmek için öncelikle Akademi İstanbul’da koordinatörlerin katıldığı bir mülakata katılma zorunluluğu var. Mülakatta eğitime katılması önerilen aday öğrenciler, diğer koşulları yerine getirdikten sonra programa dahil olabiliyorlar. Mülakat önemli, çünkü eğer sizde reklamcı olma yönünde bir “ışık” yoksa boşu boşuna herhangi bir maliyete katlanmamış oluyor ve hiç zaman kaybetmeden meşrebinize daha uygun bir mesleğin yoluna koyuluyorsunuz.
E, hadi o zaman, “gerçek” reklamcı olmaya!
Bilgi: 0212 243 46 22 – 243 46 33
Reklam Akademisi: Akademi İstanbul Binası,
Tarlabaşı Cad. Zambak Sok. No. 23 Beyoğlu İstanbul
Diğer sorularınız için: Reklam Yaratıcıları Derneği: 0212 245 41 80